fredag 31 oktober 2008

Vilken kärlek...

Nu måste jag skriva om vad som hände dagen innan Linus operation.
Innan operation måste man duscha i en specialtvål som heter descutan tror jag den hette. Är lite berusad om ni undrar varför jag skriver lite dåligt.. haha.
Linus skriver fan bättre tror jag ...haha.
Det är så att när man...fan nu skriver jag samma igen...haha.
Vi tänkte att han skulle...nää fel igen.. på avdelningen som jag pratade med dagen innan sa dom att han var tvungen att duscha honom 2 ggr innan operation, en gång på kvällen och en på morgonen.
Men sköterskan sa att vi kunde ta 2 ggr samma kväll så slapp vi det där med bråk på morgonen. Ok vi duschar honom vid 17-tiden och en gång vid 19, det blir bra.
Ok vi duscha honom vid 17 med mycket tårar.
Sen satt jag vid datorn och Hans kolla på TV.
Linus kommer in till mig och då har han saftskvätt i ansiktet.
Hörde lite tidigare att Hans hade gett honom saft. Tänkte inte mer på det.
Så kommer han in igen och så har han kladdsaft på händerna. Frågar vad han har gjort. Ingenting. Flyttar mig från stolen och går ut i korridoren. Känner att det är klibbigt på golvet. Undrar vad han har gjort.
Jag har druckit saft säger han då. Jaha. Har köpt saft tidigare för sköterskan sa att han skulle dricka 1,5 dl saft innan kl 7 för att ha lite i magen inför operationen. Kollar i köket efter saftflaskan. Var är saftflaskan Linus? Den är på mitt rum.
Går in och tittar. Herregud får inte ur mig ett ljud förutom....HANS KOM HIT....NU!!!!!
DÅ har min käre son hällt ut hela flaskan med koncentreard saft över hela sitt rum inklusive sig själv.
Inte ett ljud från varken mig eller Hans. Orkar inte. Herregud samma dag som vi duschat honom med descutantvål så ska han hälla ut saft överallt.
Han har aldrig gjort så tidigare. JÄVLA unge känner man just då.
Kommer in i rummet och då visar han var han har hällt ut saften.
På hans gula matta, en jättestor röd pöl med saft som han står och plaskar i.
Tur är att vi har en duschning kvar och vi inte hade gjort den redan. Då känner man att vad fan skaffar man barn för. Men som tur är glömmer man det lika fort som det har hänt.
Kyssen vad jag älskar dig. Jag älskar dig så mitt lilla troll.
Herregud vilka känslor man har för sitt barn...helt otroligt.
Han är lika förälskad i mig.
Det är det som är kärlek.
Kärleken till ett barn övervinner allt. Jag vill ha ett barn till att älska. Men jag får ju inte det. Kärleken från Linus är väl tillräcklig, men jag vill ge ännu mer kärlek.
Jag är så kär så jag tror jag spricker snart. Jag vill berätta för hela världen hur jag känner.
Vill ni lyssna???

Inga kommentarer: