tisdag 9 september 2008

Dessa jobb

Har varit på infomöte idag angående jobb som parkeringsvakt. Vi var 11 st där som han plockat ut av över 100 ansökningar.
Det är ju bra:-)
De ville informera lite om företaget och hur jobbet går till.
Verkar kul och lugnt om inte annat.
Men så är det ju ett problem.
Självklart är det alltid problem.
Arbetstiderna är i 4 el 5 el 6 eller va fan det nu va.... olika skift beroende på om det är helg, olika evenemang i stan, sjukdom, folk är lediga.
Inget rullande schema.
Kl 5-14, 7-16, 8-18, 13-22.
Jobba en hel helg i månaden. Kommer inte ihåg vilken tid det var då.
Det är ju inte ett jobb för ensamstående eller för dom som är såååå morgontrötta som jag eller har sambos som jobbar skift.
Hatade volvotiderna varje morgon jag åkte dit och då var det så sent som 6.30.
Hur fasen skulle jag orka jobba från kl 5 på morgonen.
När tror dom dagis öppnar...inte kl 4.30 i allafall.
Det är nog ett bra jobb för singlar utan barn.
Ja ja så är det när man har barn....kan inte ta vilket jobb som helst tyvärr.
Förstår inte att det ska vara så år 2008.
Känner mig diskriminerad för att jag har barn.
Ska inte klaga, börjar ju på mitt nya jobb i morgon....inte nåt fast jobb är det inte.
Men det duger så länge.

Inga kommentarer: