söndag 17 augusti 2008

Rövarspråket

Kommer ni ihåg rövarspråket?
Om inte, så kommer en förklaring här:
För att göra om ett ord till rövarspråket skall man ersätta alla konsonanter med bokstaven, ett o och bokstaven igen. Detta innebär att konsonanten V blir VOV på rövarspråket. Vokalerna lämnas oförändrade. Ordet "Rövarspråket" kommer alltså på rövarspråket att bli "Rorövovarorsospoproråkoketot"...
Nästa jobbansökan jag skickar in tänkte jag skriva på rövarspråket..vad tycker ni om det?
Man ska ju sticka ut lite har jag hört...hahaha.
Och så ska jag kanske börja blogga på rövarspråket oxå.
Det hade väl varit kul.
Tar lite längre tid att läsa inlägget bara, men det gör väl inte så mycket.
Ni som har massor att göra kan ju läsa min blogg under helgen istället då ni har mer tid.
Länkar här så ni kan översätta lite lättare.
Bra eller hur?

Inga kommentarer: