torsdag 21 augusti 2008

ja, det är bara att läsa och säga grattis Maria till ditt nya jobb;-)

Nu ska ni få höra vad som har hänt idag...

Det blir aldrig som man tänkt sig.
Som ni förstått har jag ju väntat på samtalet från M idag...han som inte kunde bestämma sig vem han vill anställa.
Klockan 14 var jag på väg för att köpa mera cambridge, när det ringer på mobilen.
Då är det frökenslarvabortmittcv som ringer.
Hej! Hur har det gått med presentationen idag? (talade om för henne på intervjun i måndags att jag skulle hålla en presentation på torsdagen som istället blev ändrat till tisdagen)
Förklarade att jag väntar på ett samtal från M och vet inte än.
Jaha, säger hon då. Vi som hade tänkt att du skulle komma och jobba med oss. Du kan väl återkomma så fort du vet.
Självklart ringer jag så fort jag vet nåt.

Gud vad roligt, hur gör jag nu då?
Ringer Hans och min mamma och frågar hur jag ska göra. Kan ju aldrig besluta nåt själv:-)
Båda två säger att jag ska ringa till M och förklara situationen att jag nu fått ett annat jobberbjudande oxå.
Ok, säger jag och ringer dit.
M svarar och jag talar om hur det ligger till.
Då säger M att jaha, men då om du gärna vill ha det andra jobbet så ska du ta det, tycker jag.
Blev ställd...fick inte fram nåt bra att säga.
Jag hade tänkt att ringa under eftermiddagen med ett beslut.
Ok fick jag bara ur mig.

Jag frågade inte vad beslutet var, men jag tolkade det som att han redan bestämt sig.
Ringde tillbaka med en gång och meddelade att jag GÄRNA vill komma och jobba hos er.
ÅÅÅ vad roligt hör jag i andra änden.
Magkänslan säger att jag har gjort helt rätt.
Så nu ska jag på mitt nya jobb på måndag.
Ska bli riktigt kul..ååå som jag har längtat efter att få börja jobba igen.

Inga kommentarer: