torsdag 24 juli 2008

Innan mens måste man må så dåligt då?

Har inte förstått varför det ska vara bra med premenstruella besvär...dom är väl helt onödiga. Räcker det inte att man ska blöda i ett par dagar.
Det blir ju bara värre och värre med åren.
En hel vecka innan är jag som ett ras...huvudvärk, illamående, chokladsug, sova hur mycket som helst, arg, ledsen, ångest, deprimerad, svettas, ont i magen, svullnad och viktuppgång.
Sånt här hade jag inte när jag var yngre...kanske lite ledsen bara.
Och inte nog med det...under menstruationen ska man ha ont som fan och blöda och komma ihåg när man satte in tampongen...när man är iväg kolla var det finns toaletter.
När man ska resa på semester..helst utomlands...slår det ju aldrig fel, då dyker den upp.
Tycker fortfarande det är jävligt tråkigt att ha mens, man borde ha vant sig nu efter..hmm...måste räkna...23 år. Stackars mig, dom säger att får man den tidigt så slutar den sent. Får väl räkna med 20 år till...å herregud.
Får skaffa ett par ungar på raken nu så slipper jag ett par år i allafall...hahaha
Antideppressiva tabletter mot pms ska vara bra har jag hört...men va fan jag äter ju en hög dos....det hjälper inte ett dugg.
Å sen mitt i alltihopa ska man ha ägglossningsont ett par dagar oxå...suck
Ja,ja ett par dagar per månad mår jag ju bra iallafall:-)

Inga kommentarer: