måndag 30 juni 2008

kvinnor i storlek XXXL

http://www.aftonbladet.se/karleksex/article2767790.ab

Visst är det positivt det här med att det faktiskt inte bara finns män som tänder på smala kvinnor.
Alla ser vi ju olika ut, har olika gener som spelar in på hur vi ser ut.

Jag borde ju bli glad av att läsa sånt här i och med att jag själv är överviktig, men det blir jag inte. Jag tycker inte det är bra med tanke på hur följderna ser ut vid fetma. Det är just fetman som dödar flest människor runt om i världen.
Alla följdsjukdomar som diabetes, hjärt och kärlsjukdomar, ökad risk för cancer osv.
Ok om man har lite övervikt...lite extra att ta på är det väl inget fel på.
Jag själv är livrädd pga att vi har hjärtsjukdomar i släkten.

Å andra sidan behöver det ju inte vara denna bantningshysteri som det är dagligen.
Nåt mitt i mellan hade ju varit bra.

Inga kommentarer: