måndag 23 juni 2008

Blev ingen träning idag :-(

Imorse kl. 11 åkte jag till CityAkuten i Nordstan för att ta min andra spruta med vattkoppsvaccin. Det gick över förväntan....behövde inte ligga ner idag som jag brukar få göra för att undvika svimning. Kände mig inte ens svimfärdig när jag gick därifrån:-)Kostade endast 645 kr...toabesök ingick..hahahaha.

Efter det åkte jag till Sportlife på Torslanda torg för att träna....men vad tror ni hände...ingen träning för mig idag. Hade glömt kolla när det var bemannat. Det är bemannat från kl.16-20 på vardagar. Så det var bara att åka hem.
Hämtade Linus på dagis strax innan kl.16....hittade honom sittandes och plaska i en vattenpöl.
Åkte sen till torget för att köpa träningskortet. När vi kom in stod det en tjej och dammsög därinne. Hon slutade dammsuga när hon såg oss och kom fram. Jag frågade om det fanns någon som kunde visa mig konditionsmaskinerna eftersom det kommer vara obemannat när jag är där. Javisst sa hon, ta bara av er på fötterna. Vilket vi gjorde och Linus hällde ut en JÄTTEHÖG med sand som han hade instoppat i galonbyxorna...pinsamt...precis när hon hade dammsugit så fint. Efter att hon visat oss runt gick vi fram till disken för att köpa kortet. Då funkade inte datorn...hade låst sig. Kan du komma imorgon efter kl 16 så har jag nog löst det. Men jag vill ju träna imorgon på dagen och då har ni ju ingen här sa jag. (är ju ensam med Linus denna veckan)
Kan du komma tillbaka lite senare? Lämnade mitt mobilnummer så hon kunde höra av sig. Som tur var hade vi inte kommit så långt..bara tvärs över torget i leksaksaffären när hon ringde. Fick betalat Hudson Hornet och in på Sportlife igen. Nu har jag fått mitt kort så det är bara att sätta i gång.

Inga kommentarer: